.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
همايش بزرگ اصلاح‌‏طلبان در گيلان
همايش بزرگ اصلاح‌‏طلبان» با حضور عبدالواحد موسوي لاري، وزير كشور دولت اصلاحات در رشت برگزار شد.

همايش بزرگ اصلاح‌‏طلبان» با حضور عبدالواحد موسوي لاري، وزير كشور دولت اصلاحات در رشت برگزار شد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از ايلنا، عبدالواحد موسوي لاري در همايش اصلاح‌‏طلبان گيلان در مسجد شهداي صيقلان رشت، اظهار داشت: در تاريخ ايران اسلامي روزهاي به‌‏يادماندني زيادي چون انقلاب مشروطه، ملي شدن صنعت نفت و‌ انقلاب اسلامي داريم. شايد هيچ صحنه‌‏اي ارزشمندتر از دفاع مقدس نباشد و اوج اين ايستادگي سوم خرداد و پيروزي رزمندگان اسلام و آزادسازي خرمشهر عزيز بود.
وي با اشاره به آغاز حركت امام در سال 42 و ديگر وقايع خرداد ماه، گفت: اگر خرداد سال 42 آغاز حركت جديد استقلال‌‏خواهي به رهبري حضرت امام بود، در سوم خرداد مردم ما بر تداوم و حفظ انديشه امام مهر تاييد زدند.
موسوي لاري افزود: از ديگر رخدادهاي اين ماه حادثه رحلت جانگذار حضرت امام خميني (ره) است. امام پس از سال‌‏ها جهاد و مبارزه و ساختن نطامي به نام «جمهوري اسلامي» از امت جدا شد.
وي در ادامه با اشاره به سال‌‏روز حماسه دوم خرداد گفت: دوم خرداد 76 از روزهايي است كه در جهت‌‏دهي به مسير جامعه نقش بسيار جدي ايفا كرد. نمي‌‏توان فراموش كرد سال 75 شرايط جامعه ما چه بود و دوم خرداد 76 چگونه مسير جامعه را رقم زد.
وزير كشور دولت اصلاحات گفت: در فروردين سال 76 همه چيز با خواست و اراده مردم عوض شد و دوم خرداد 76 رقم خورد كه به دوران اصلاحات معروف شد. خرداد 76 مقطع ديگري در تاريخ عدالت‌‏خواهي و استقلال‌‏خواهي ملت و نقطه آغازي براي بهبود كليه شرايط زندگي آنها در عرصه روابط خارجي و داخلي و قومي و فرهنگي بود.
موسوي لاري گفت: در خرداد ماه سال 76 شرايط عمومي دشواري بر عرصه مناسبات بين‌‏المللي حاكم بود، تمام كشورهاي اروپايي سفراي خود را از ايران فراخوانده بودند و روابط ايران با اتحاديه اروپا به نقطه تقريبا نااميدكننده‌‏اي رسيده بود و توطئه‌‏هاي وسيعي براي ضربه زدن به ايران فراهم شده بود. آنها به هيچ عنوان به برقراري رابطه با بسياري از بانك‌‏ها و موسسات ايران مايل نبودند اما وقتي تئوري گفت‌‏وگوي تمدن‌‏ها مطرح شد، اين نظريه بدون هيچ راي منفي به تصويب رسيد.
وي پروژه عسلويه را از موفقيت‌‏هاي دوران اصلاحات دانست و گفت: اين پروژه به بزرگ‌‏ترين پروژه كشور تبديل شد.
وزير سابق كشور بزرگ‌‏ترين حادثه سياسي اين دوره را 11 سپتامبر عنوان كرد و گفت: بزرگ‌‏ترين حادثه زلزله‌‏آفرين سياسي يعني 11 سپتامبر در اين زمان اتفاق افتاد. اثرات منفي اين حادثه در همه جا ديده شد اما ايران مسير را به سمتي هدايت كرد كه حداكثر استفاده را براي تضمين امنيت جامعه خود و اعتمادسازي براي كشورهاي ديگر برد.
موسوي لاري با انتقاد از وضعيت موجود، گفت: امروز به جايي رسيده‌‏ايم كه يك روز كارت هوشمند سوخت و يك روز گوجه فرنگي و يك روز تغيير ساعت دغدغه ما مي‌شود.
وي با اشاره به سياست اعتمادسازي در زمينه مسائل هسته‌‏اي در دوران اصلاحات، گفت: ما توانستيم با بزرگواري و اعتماد به نفس در خيلي از سطوح علمي پيشگام باشيم و دانشمندان بدون تكيه بر بيگانگان به انرژي هسته‌‏اي دست يابند.
موسوي لاري با بيان اينكه جريان حاكم در دوره اصلاحات به اصل برنامه‌‏ريزي اعتقاد داشت، گفت: اصلاحات بدون برنامه و برنامه‌‏ريزي صورت نمي‌‏گيرد و اگر بخواهيم به فردا واردشده و براي انتخابات مجلس حضور پيدا كنيم، اولين مساله فراروي همگان اين است كه با كدام برنامه و شعار مي‌‏خواهيم وارد بشويم.
وي گفت: البته در گذشته نيز ضعف‌‏ها و قوت‌‏ها و سوءمديريتي‌‏ها بود ولي بايد به استقبال آينده برويم. ما بايد از نقاط قوت خود استفاده كنيم و از نقاط ضعف عبرت بگيريم.
موسوي لاري گفت: جامعه ما به يك نگاه فراگير و موزون به فكر توسعه‌‏گرا نياز دارد و نمي‌‏شود به مردم وعده‌‏هايي داد كه تحقق‌‏پذير نيست.
وي با اشاره به امكان ردصلاحيت اصلاح‌‏طلبان در انتخابات مجلس هشتم، گفت: اگر هم در قانون اشكالاتي وجود داشته و بعضي از موارد آن را قبول نداشته باشيم، پايبند به قانون هستيم و آنچه از آن دفاع مي‌‏كنيم برگزاري انتخابات است زيرا انتخابات يك امر فرمايشي و تزئيني نيست، بلكه مردم خود را با هويت مشخص در عرصه ظاهر مي‌‏سازند تا آينده خودشان را بسازند.
وزير كشور دولت اصلاحات گفت: اصلاح‌‏طلبي در عمق وجدان جامعه ماست و مردم هيچ‌‏گاه از انديشه اصلاح‌‏طلبانه خارج نبوده‌‏اند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.049 seconds.